Сценарій свята "Осінь-щедра чарівниця"


(Підготувала Осташ Марія Михайлівна - учитель 1 кл.)
Дорогі друзі!
Розпочинаємо свято золотої та щедрої осені!
Свято добрим вийти зможе,
Якщо кожен допоможе,
Від пісень і жартів,звісно
Хай сьогодні стане тісно.
Ми концерт підготували,
В нього ми всю душу вклали,
Як сподобається вам,То плещіть завзято нам.
Як швидко літо промайнуло!
Прийшла осіння вже пора,
Немов на крилах полинуло
Кохане літечко з двора.
Осінь, осінь, листопад,
Жовте листя стеле сад!
За моря в краї далекі
Відлетіли вже лелеки.
Кружляє лист осінній,
В природі карнавал.
І ми запрошуємо всіх
На наш осінній бал



( Діти заходять до залу)

Хай усім буде затишно з нами,
Хоч за вікнами дощик шумить
Поговорим про осінь віршами
І хай музика ніжно звучить.
Журливо музика заграла –
І закружляло в вальсі листя.
В країну осінь завітала –
Красива, сонячна, барвиста.

( пісня: Осінь (на мел. Голубий вагон))

( Виходить  Оленка, яка чимось засмучена, збирає осынні листочки, до неї пІдходять інші дІвчата.)

1-ША ДІВЧИНКА:
В нашому лісочку дивина:
Чомусь дівчинка сумна,
 Ні з ким не хоче гратися вона,
 І ні з ким не хоче говорить,
 Може, в неї щось болить?
 І чому, неначе та роса,
 На очах її бринить сльоза?
ОЛЕНКА:
  Я ніяк не можу зрозуміть:
  Все навкруг чомусь змінилось вмить?
  Чому листя жовкне й опадає
  І чому, чому тепла немає?
  І куди пташки від нас летять?
  Та чому дощі все крапотять?
  Та чому короткі стали дні,
  До того ж ще й сумні?
2-ГА ДІВЧИНКА:
То літо минуло та осінь прийшла.
Вона все змінила, як тільки могла.
Оленко, ти не журись,
А з Осінню краще ти подружись,
ОЛЕНКА:
Осінь… А яка вона? Напевно, плаксива й сумна?          
Дівчатка (разом):
Та ні, ні! Послухай тільки й подивись!

(Сідають на свої місця і садовлять біля себе Оленку.)

Осінь наступила та зробила диво,
Гляньмо – все навколо диво_ дивина:
Листячко змінила край ставка верба,
І лелека в вирій знову відліта.
Колосом пшениця край межі гойдає,
І ячмінь вусатий губи надуває.
Тільки лиш калина листячко міня –
Знову одяглася в сонячне вбрання.
Сонячний промінчик з листячком гуля.
Сонячна веселка з хмарками кружля.
Он з якоїсь гілки висне павутиння,
А павук пухнастий журиться: « Ой, нема тепла…»
 Ходить осінь по стежках,
Шелестить у листі.
Має пензлик у руках,
Фарби золотисті
У барвисті кольори
Красить клени, явори.
Коралі в горобини
Красить під рубіни.
Хай усюди, хай усюди
Буде гарно на землі.
Хай радіють наші люди,
І дорослі і малі.
1-ША ДІВЧИНКА:
Бачиш, Оленко, яка осінь у нас чарівна?!

ОЛЕНКА:
А й справді! Та де ж вона –осінь?
Давайте в гості її запросим!

Осене,  заходь до нас,
Тут хлопчики й дівчатка
Зібралися тебе стрічать давно.
Про себе розкажи спочатку,
Порозважайся з нами заодно.

(Заходить осінь)

ОСІНЬ:

Ми сьогодні зійшлися на свято,
Щоб здружитись,як добра сім'я!
Свят, нам кажуть, ще буде багато,
Як пісень на весні в солов'я.
Так –так. Я справді Осінь-чарівниця
Ходжу ось тут по нашім ріднім краю!
Фарбую світ, готую всім гостинці,
І вас у лісі жовтому вітаю!
Бо все до толку довести я мушу,
Озимину зазеленити на полях,
Налити соком-медом кожну грушу,
Почервонити яблука в садах.
Засолодити кожну ягідку калини,надати їй приємний аромат.
Це все потрібно дуже для людини
І кожному із вас це треба, чи не так?

УСІ:
Так!

Але осінь у жовтому листі
В цьому році найкраща, у нас
Глянь: Калина в червонім намисті
Завітала сьогодні до нас.

ОСІНЬ:
Не сама до вас прийшла-
Я синочків привела.
А мої синочки – то осінні місяці.
Давайте їх назвемо.

(діти називають)

ВЕРЕСЕНЬ:
Я-Вересень!
Я до школи діток закликаю,
А  роботи в мене-непочатий край!
Я ворота в осінь першим відчиняю,
Ввечері тумани посилаю в край.
Звожу я картоплю, кавуни і дині,
Тож робота в полі і саду кипить.
Все зібрати люди встигнути повинні,
Восени не можна змарнувати й мить!
Я труджусь невпинно-і збираю,й сію,
І співаюславу вічну трударям,
Ще й дарую людям щастя і надію
Та тумани сиві роздаю полям,
Щоб укрити землю ніжною красою,
На добро умити всі земні плоди,
Напоїти поле чистою росою,
Все роздати людям із землі й води…

ЖОВТЕНЬ:
Я – Жовтень!
Ну, а в мене також є робіт багато:
Все зібрати в полі, у садках й гаю…
Щоб було що з'їсти в будень і у свято,
Й ще одну загадку маю я свою
Все зачарувати – ось моя робота!
Фарбувати листя хочеться мені,
Щоб горіла всюди щира позолота
І палало листя в жовтому вогні.
Щоб краса довкілля серце звеселяла,
Від краси здавався неповторним світ.
Щоб запала в душу і не відпускала,
Ну, а синь небесна кликала в політ…

ЛИСТОПАД:
Я- Листопад!
Дружу з вітрами і золото з дерев трушу.
Іду з холодними дощами
Та землю листям вкрить спішу.
І звірів спати повкладаю
Тих, що для них харчів нема.
Я добрий, я про всіх подбаю-
Не за горами вже зима.
Турбот у мене теж багато.
Йду по землі, щоб все зробить,
Щоб всім було життя, як свято.
Та щоб було земельці відпочить.
Тому щодня дощить, дощить.
То сіє дощик, то плющить…
І мокрим, сірим стало все.
А хмара знову дощ несе.
І рідко сонечко сміється.
А з хмари знову дощик ллється.
І не сховатися ніде…
Та вже не дощ, а сніг іде.
Роботу я важливу маю-
Ворота в осінь зачиняю!

(звертається до осені)

Ходімо, матінко, а то нас застане зима!

ОСІНЬ:
Ні, я з дітками не прощаюсь,
Я на святі залишаюсь.

Пісня

(вбігає Будяк)

БУДЯК:
Покінчить з святом тим пора,
Поки Гарбуз із його родом
Не зробили собі городи.
Гей, будяки і бур'яниці,
Мерщій готуйтесь до походу,
Ми вини щем до корінців
Хто гарбузової породи

(звертається до дітей)
Коли із вами буду –
Стануть святами всі будні.
З'їсть іржа сталеві сапки,
І бур'янами вкриють всі грядки.

ХЛОПЧИК:
Казку я читав хорошу,
Казку про Котигорошка,
Так назвала мама сина,
В честь малої горошини.

ДІВЧИНА:
Всі знають казку про героя.
Котигорошок – мужній воїн.
Покличемо його на свято.
Щоб бур'яни прогнати.

ДІТИ:
Котигорошок йди на свято,
Тебе чекають всі малята.

( вбігає Котигорошок)

КОТИГОРОШОК:
Друзі, вибачте, будь ласка,
Я – Котигорошок з казки.
Із драконом щойно бився
І на свято запізнився. (оглядається)
Тільки свято де ж це? Дивно…
Гарбузова де родина? (поглядає на будяка)
Схоже, що зібрали свято
Будякові делегати.
Не звикать мені до бою.
Чим їх бити?

ДІТИ:
Булавою.

(Котигорошок виганяє булавою будяка)

ОВОЧІ:
(із-за дверей)
Гони, Горошку. Геть гони!
І бур'яниці і бур'яни
Щоб будяки навік пропали
І сонце нам не заступали!

ГАРБУЗ:
Ходжу собі по городу
Тай шукаю свого роду:
Ой, чи живі, чи здорові
Всі родичі гарбузові?
Я вже сотні літ журюся,
Бо забув я, як я звуся?
Повз, мов танк, я на городі,
Повз на гудині й загруз
Та чомусь мене в народі
Звуть не танк. А як?
(Гарбуз)

ЧАСНИК:
Часничок я білозубий
Ви мене не бійтесь, люди.
Хоч гіркий я та корисний,
Всім мене потрібно їсти.
Хто мій зуб з'їдає сміло –
Буде мати зуби білі.

Як вас гості величати? Звідки? Хто ви? Як вас звати?

ОВОЧІ:
Ми спішили на гостину.
Гарбузова ми родина.

ЦИБУЛЯ:
Я – родичка Гарбузова.
Як не віриш – перевір:
На мені багато шкір.
А гризнеш – в сльозах покинеш,
Бо я звуся Цибулина.

КАРТОПЛЯ:
Мене смажать, мене варять.
Хоч отрутою і кроплять
Всі мене їдять і хвалять
Звати як мене?

ДІТИ:
Картопля!

МОРКВА:
Кожен знає, що морквиця на городі,як цариця.
Коси довгі й кучеряві та ще й платтячко яскраве.
Я смачна і вітамінна та не гірша апельсина.
Той хто моркву поважає, до ста років проживає.

ДИНЯ:
Кожен знає-жовта диня
Гарбузова господиня.
Я солодка, соковита
Покуштуй – не схочеш пити.
А як їстимеш саму, всі хвороби прожену.

ОГІРОЧКИ:
Ми зеленої всі масті,
Всі довгасті, всі смуглясті.
Прив'язали нас в рядках
На зелених ланцюжках.
Гарбуза сини і дочки
Звати нас як?

ДІТИ:
Огірочки!

БУРЯКИ:
Ми – цукрові, ми – кормові,
Є брати у нас столові.
Ми зростаємо рядками.
Люди звуть нас…

ДІТИ:
Буряками!

ПІСНЯ

Облітають квіти, обриває вітер
Пелюстки печальні в синій тишині.
По садах пустинних їде гордовито
Осінь жовтокоса на баскім коні.

Ласкава осінь вже прийшла
Дари нам щедрі принесла.
Щоб вся країна й кожна хата
Була щаслива і багата.
Так і з року в рік буває:
Настає осінній час-
Свято щедрого врожаю
Зустрічаємо в цей час.
До великої комори
Привезли пшениці гори
У засіках вже воно,
Наче золоте зерно.

ПІСНЯ

У народі кажуть « Хліб – усьому голова.»
І тому завжди в пошані.
Хліб усім нам до смаку:
Запашний, смачний,рум'яний
Він лежить на рушнику.

Хліборобів славить весь наш край
Щирими словами і піснями.
Тож покличем дружно Коровай,
Щоб на святі святкував із нами.

ДІТИ:
Короваю! Короваю!
Ми тебе чекаєм!

(виходять діти з хлібом)

Пахне полем колосками.
Наш чудовий коровай
В ньому труд і тата й мами,
Що збирали урожай.

ДІВЧИНКА:
Хліб нас насущний, будь в нас довіку
В кожній родині, на кожнім столі.
В трудну годину і в радість велику.
Сійся, родися на рідній землі.

ХЛОПЧИК:
Хлібом ми радо гостей зустрічаєм,
На рушникові рясному несем.
Все найдорожче, що в серденьку маєм,
Радісно гостям своїм віддаєм.

ДІВЧИНКА
Ми ж українці, душею багаті.
Працею славен народ наш завжди.
Хочем, щоб хліб був у кожного в хаті
І не було в нас ніколи біди.

ХЛОПЧИК:
Щоб хліб в нас був і овочів чимало,
Всі вставали рано, на зорі.
Люди тяжко і старанно працювали.
Українці – справжні трударі.

ОСІНЬ:
Чудове свято ви підготували.
Читали вірші і пісні співали.
Дуже у вас сподобалось мені,
Прийміть від мене подарунки ці.



(осінь роздає свої дарунки дітям)

Немає коментарів:

Дописати коментар